woensdag 16 mei 2012

Vanmorgen om 6.45u vertrokken richting Ourense. Ik kan moeilijk zeggen dat het een aangename tocht was. Steeds langs de gewone weg met heel veel verkeer, zowel auto's als vrachtwagens. Ze rijden u bijna van de baan. Gezellig is wat anders. Al een geluk dat de zon scheen en dat de dorpjes en gehuchtjrs snel na elkaar volgden. Onderweg een stop voor gebak met koffie. Dat smaakt altijd. Via Seixalbo en een industriepark wandel ik Ourense binnen. Tot aan de albergue " Convento de San Francisco " alwaar ik al tot 12.30u kan wachten voor de deuren open gaan. Dan maar eerst een punt gaan drinken. Na de inschrijving, de douche en de was, de stad in. Eigenlijk is het hier in het oude stadsgedeelte een doodse bediening. Is het misschien te warm? Wat rondgelopen en dan tapa's gaan eten. Een winkeltje gezocht om nog wat inkopen te doen en straks, als het wat frisser is, ga ik nog eens tot aan de kathedraal. Ga eerst nog eens kijken hoe ik morgen de stad uit moet en de trip van morgen bekijken in mijn boekje en vroeg mijn bed in. Morgen, ergens onderweg, de steen met de vermelding van de laatste 100km. Pelgrimsgroeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten