woensdag 18 april 2012

Dag allemaal,
ik weet niet wat er allemaal fout loopt maar sommige berichten komen niet door of worden op de vorige blog geplaatst. Dan maar een samenvatting van de voorbije 3 dagen.
Zondag thuis vertrokken met taxi "Koen" naar Charleroi. Na een toch wat turbulente vlucht aangekomen op het vliegveld. De bus die mij naar het centraal busstation zou brengen stond al klaar maar inplaats van het busstation stopte die onderweg ergens en dat was volgens de chauffeur de eindbestemming van de bus.
dan maar te voet naar het hotel.
Na een nachtje slapen heb ik Sevilla bezocht zoals de Japanners dat doen. Op enkele uren tijd de voornaamste gebouwen bezoeken en de stad rondwandelen.
Na een goed nachtje slapen kon ik dan eindelijk aan mijn Camino beginnen.
Een blauwe lucht en de zon die aan de horizon verscheen, het beloofde een mooie dag te worden. En dat bleek ook bewaarheid te worden. Zeer heet en geen schaduw. En ik maar stappen en drinken ( water natuurlijk ). Ondertussen ook de romeinse stad Italica bezocht.  Bij het binnen wandelen van Guillena heb ik van een plaatselijke sinaasappelkweker twee kanjers van appelsienen gekregen. En gesmaakt dat die hebben. In het dorp een bocadillo gegeten met een cola, watervoorraad opgedaan en verder naar Castilblanco de los Arroyos. Dat had ik misschien beter niet gedaan. De zon, hoge temperatuur, geen wind en geen schaduw. Het was afzien. Zoveel water bij, maar iets voor Castilblanco ben ik toch aan een grote villa gaan aanbellen om water. Heb dat ook gekregn, gratis. Vermoeid ben ik dan rond 17.30u aangekomen in de albergue van Castilblanco de los Arroyos. De gebruikelijke douche, de was en voeten verzorgen, gaan eten en mijn bed in.
Vanmorgen dan rond 7.00u vertrokken voor een korte wandeling van 30km. naar Almaden de la Plata. Een heel ander weer. De zon was en is nog altijd op de afspraak maar er staat een hevige en koude wind. Voor het wandelen was het misschien niet slecht.
Eers een heel stuk langs de weg, er was wel bijna geen verkeer, om dan uiteindelijk het natuurreservaat in te trekken. Een finca dat enkele jaren geleden de toegang voor pelgrims heeft toegelaten. De kurkeik staat hier overal, Met of zonder jasje aan. Maar het voornaamste is wel de stilte. Het geruis van de bladeren, de vogels die fluiten en je eigen voetstappen, dat is alles wat je hoort. Zalig gewoon. Juist voor het bereiken van Almaden, nog een stevige klim en op de top een prachtig vergezicht, en dan een dito afdaling tot in Almaden de la Plata.
De albergue gezocht en mij verzekerd van een bed. Ik ben wel niet allen onderweg.
Hopelijk tot morgen en sorry voor het mislopen van somiige zaken maar ik tracht het op te lossen.
Pelgrimsgroeten,
Luc


  

3 opmerkingen:

  1. Allemaal ni zo belangrijk dat die blog niet naar behoren werkt. Vooral genieten van je tocht Luc, dat is het enige wat belangrijk is. Geniet ervan. Groetjes Geert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. poeh beloofd weer zo'n bijzondere tocht te worden... heb vandaag nog aan je gedacht toen het hier hagelde en ik buiten stond... maar goed hoop dat je een mooie tijd hebt. fijn om weer iets te lezen!

    dikke kus vanuit het koude friesland!
    liefs janis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar Luc, ni aantrekken hoor! We zijn al heel content met wat je totnutoe gestuurd hebt. Dus... stappen maar en vooral genieten!
    Hou je goed!
    daaaaag :) :)

    BeantwoordenVerwijderen