dinsdag 15 mei 2012

Gisteren hadden we in de kamer, we sliepen met 6, om om 6.00u het licht aan te doen. Geen gezever met lichtjes en rugzakken. Dus vanmorgen rustig opgestaan, gewassen en iets gegeten en om 6.45u op stap. Het was nog fris en er hing nevel en mist. Eerst rustig aan maar vanaf Tamicellas sta ik voor een flinke klim naar Albergueria. Door de nevel en mist, maar eens boven, de zon. In Albergueria moest ik stoppen aan de bar " Rincón de Peregrino ". Ik moest wel 10' wachten, althans dat stond op een papiertje dat aan de deur hing. Het wachten was de moeite waard. De bar hangt vol met schelpen van pelgrims. Koffie gedronken met cake, foto's genomen en mijn naam op een schelp geschreven. Dan weer verder. Omhoog tot in Monte Tolerino, en dan terug door de nevel en de mist naar beneden. Vanaf Volatiliteit de Nationale gaat de weg terug door de velden. Steeds rechtdoor onder een stralende zon. De laatste kilometers gaat het terug op en af door het eikenbos tot aan de albergue van Xunqiera. De gebruikelijke rituelen en nu een bocadilla. Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Luc.
    M'n verlof zit er op en daardoor heb ik nu pas jouw blog met véél interesse gelezen. 't Is de moeite en...chapeau voor jouw prestatie. Ik wens jou en je pelgrimvrienden alvast voor de komende dagen een prachtig 'wandel'weer, onvergetelijke momenten en een boost aan energie om je tocht tot het einde te volbrengen. Alvast de groeten en... tot binnenkort! Gerda (TCT)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Luc, heb je mijn schelp zie hangen?
    grtz
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen