woensdag 2 mei 2012

Salamanca

Gisteren nog een gezellige maaltijd met enkele pelgrims en dan het koude bed in. Geen verwarming in de kleine en alles behalve gezellige albergue. Vanmorgen dan maar de lange broek aangetrokken. Normaal stap ik in korte broek maar aangezien het gisteren zo koud was ben ik dan maar in lange broek vertrokken. Van Morille naar Salamanca is niet zo ver, ongeveer 20km., maar een gezellig stuk vind ik het ook niet. Was eigenlijk al tevreden dat het niet regende en het niet zo bitter koud was als gisteren. Fred, mijn Duitse medepelgrim die nederlands praat, zal er vandaag de brui aan geven denk ik. Zijn voeten staan vol blaren. Hij had enkele dagen met natte voeten moeten rondlopen en bovendien waren zijn schoenen stuk. In Olive de Plasencia is Monica, de hospitalera, dan met hem nieuwe schoenen gaan kopen in Plasencia. Passen deden ze niet goed, maar hij had geen andere keuze. Sindsdien blaar na blaar en het resultaat is nu dat hij het niet meer ziet zitten. Straks zie ik hem en dan verneem ik zijn beslissing wel. Ondertussen zit ik dus in Salmanca. Fred en ik hebben onze intrek genomen in een hostal. De drukte in de stad is enorm. Dagen in de natuur en dan die drukte en de stank van auto's, dat valt erg tegen. Maar ja, een stad zonder drukte, die bestaat volgens mij niet. Ga nu de stad in om wat te gaan bezichtigen. Pelgrimsgroeten en hasta luego.

3 opmerkingen:

  1. Blij te horen dat het weer een beetje beter is. (minder nat)
    En die Monica is een schatje, bezorgde mij verleden jaar nieuwe zolen in mijn schoenen.
    Grtz
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Paul De Marez3 mei 2012 om 13:48

    dag Luc,
    zo te lezen een prachtige tocht maar met ook wat pijn en smarten, een echte pelgrimstocht dus. Geniet van Salamanca en van je verdere tocht!

    BeantwoordenVerwijderen